En oplevelse for alle sanserne

Danske MENU inviterede på besøg i deres Audo. Vi var klar, forventningsfulde og steg på toget i Vestjylland.
Med ankomst til Nordhavnen, og med et syn af en flot brændt rød bygning, bliver vi mødt af MENUs Audo, som er en af de ældste bygninger på Nordhavnen – hvad det her Audo egentlig betyder blev vi meget klogere på i løbet af dagen.

AUDO
Ab Uno Disce Omnes
From One, Learn All

Det var formiddag, gråt og trist vejr.
Men velkomsten i receptionen var en sand solstråle, og vi følte os straks velkomne og hjemme. I velkomstområdet, blev vi mødt af skønne naturlige og varme nuancer, en summen fra gæster, der arbejdede i de lækre omgivelser og gæster der bare var forbi til en god kop kaffe.

Læs med videre om bliv klogere på the AUDO, og ikke mindst MENUs historie og brand.

MENU – en familiehistorie

Vi er rykket hen på den store trappe, som på en helt naturlig måde nærmest udgør hjertet i indretningen. Om det er de smukke detaljer, eller nysgerrigheden på at se mere, der gør at man føler sig draget må stå i det uvisse…

En velkomst fra MENU og så blev første oplæg skudt i gang af Joachim Kornbek Hansen – 3. generation.
En historie med rødder helt tilbage til 1978, hvor virksomheden egentlig var en stålfabrik (Norup Stålfabrik). Joachims bedstefar var ansat på stålfabrikken, og fik valget om at miste sit arbejde – sit levebrød eller købe resterne af fabrikken. Bedstefaderen værnede om familien, og den tryghed det skabte at have en fast indkomst. Med et stolt blik, og en vis mængde nostalgi fortæller Joachim at hans bedsteforældre måtte pantsætte et guldur for at finde kapital til at overtage stålfabrikken – der er ingen tvivl om at dette er en stolt familiehistorie, og at guldremmen, som stadig er i familiens eje har skabt rammen om dette eventyr og en masse gode historier for venner og familie – og som nu også er delt lidt med os.

Bedstefaderen, Simon Hansen, var mest af alt en økonomimand, og var drevet af at skaffe brød på bordet til familien, og sikre deres fremtid. På daværende tidspunkt havde virksomheden ingen ambitioner om et internationalt eventyr.

Joachims far, Bjarne Hansen, blev 2. generation i den familieejede virksomhed – og med ham blev der for alvor skruet op for visionerne. Med Bjarnes visioner begyndte samarbejdet med eksterne designere – en strategi der er fortsat helt frem til i dag. I starten var det vi kender som MENU i dag mest af alt kendt for mindre accessories primært til køkkenet.
MENU; et navn, et brand, en tilfældighed

MENU; et navn, et brand, en tilfældighed

Har du ligesom os undret dig over navnet – og måske endnu mere nu hvor vi ved at det hele startede som en stålfabrik, og senere hen med køkkentilbehør, ja så er det egentlig også mest af alt en tilfældighed.
Tilbage i 1980’erne/90’erne var designer Bent Falk på ferie i Grækenland. Her fandt han et blikskilt med ordet MENU. Han syntes det var lidt sjovt, og tog det med sig hjem til Danmark. MENU blev allerede dengang en del af historien, men i første omgang som en serie. Da virksomheden ændrede stil og retning var MENU navnet ikke helt glemt. MENU klingede godt, og med lidt research fandt man ud af at det på fransk betyder ”detaljer”. Og nu var der ingen tvivl! Det var navnet, som skulle skabe fremtiden.

Imens vi sidder og lytter og ivrigt tager notater, kan man ikke undgå at blive imponeret og forelsket i historien om MENU.

The Audo – nu og fremtiden!

Med the Audo er der tænkt en masse fantastiske tanker, som passer fuldstændigt med den DNA MENU som brand ønsker at have.
Efter en fortæller omkring the Audo er vi blevet sluppet løs og klar til at gå på opdagelse. Vi er IMPONERET, det er så æstetisk smukt og man føler sig hjemme. Hver detalje er gennemført, velovervejet og i tråd med resten af indretningen.

Visionen har været at Connected Spaces og at sløre linjerne mellem arbejdsplads og hjemmet. Joachim forklarede at de med Connected Spaces ønsker at give os HELE oplevelsen, og vise brandet i dets funktion. At gå på oplevelse i MENUs produkter skal være en oplevelse. Og allerede på en time har de formået at lade os opleve MENU. Kaffen blev serveret i en kande fra MENU, vi drikker af MENU glas, sidder i en stor smuk modulsofa fra MENU og vores øjne drages mod smukke lamper og accessories fra MENU. MENU er i den grad kommet under huden på os – og vi har kun været her en time.

The Audo byder på noget for enhver, uanset hvad dit formål er med at besøge the Audo.
Brug for en ekstra lækker overnatning, så book værelset på hotellet, spis din morgenmad i cafeen, gå på opdagelse i butikken hvor du finder spændende produkter, tag et kig op i biblioteket eller brug det en enkelt dag som din arbejdsplads – kaffen er god, stemningen og rammerne helt fantastiske. Med en vision om at skabe et ”rum” hvor vi kan være sammen og lade os inspirere må man bare bøje sig, imponeret, overvældet og betaget – missionen er lykkes.

”Vi vil gøre verden til et bedre sted”
The Audo er en fleksibel legeplads

MENU et designerbrand

Med 3 klare og tydelige designværdier, er strategien lagt for hvordan et MENU produkt skal se ud. En strategi, der for alvor blev grundlagt i 2010, hvor MENU introducerede stilarten Soft Minimalisme.
En stil der er varm, blød og hjemlig.
Varm i sine farver, nuancer og materiale; blød i sit udtryk; hjemlig på den danske måde – hvor vi måske godt kan snige vores danske ord hygge ind.
Med Soft Minimalisme ønsker de at skabe designs, der er stringente men behagelige.

De 3 designværdier er beskrevet således:
1. Clean – et strejf at Soft Minimalisme og enkel skønhed
2. Clever – Velovervejede detaljer, funktionelt og innovativt
3. Natural – Neutrale toner, varme farver, moderne, underspillet og naturligt


Og MENU er smukt, det fungerer og nuancerne er varme – man har lyst til at blive siddende i den store modulsofa, og det kan næsten være svært ikke lige at slænge sig lidt.
En fantastisk oplevelse

En fantastisk oplevelse

Rige på indtryk og oplevelser, er vi klar til at gå til ro på hotelværelset.
MENUs Audo får alle vores anbefalinger.
Er du i København så slå et smut forbi og nyd en god kop kaffe.

The Audo
Århusgade 130
2150 København K
Tlf.: 31 26 30 80

Læs meget mere om hvad The Audo tilbyder på deres hjemmeside: theaudo.dk