En oplevelse for alle sanserne



EN OPLEVELSE FOR ALLE SANSERNE


Danske MENU inviterede på besøg i deres Audo. Vi var klar, forventningsfulde og steg på toget i Vestjylland. Med ankomst til Nordhavnen og med et syn af en flot, brændt, rød bygning, bliver vi mødt af MENUs Audo, som er en af de ældste bygninger på Nordhavnen – hvad det her Audo egentlig betyder, blev vi meget klogere på i løbet af dagen.

AUDO - Ab Uno Disce Omnes - From One, Learn All

Det var formiddag, gråt og trist vejr.
Men velkomsten i receptionen var en sand solstråle, og vi følte os straks velkomne og hjemme. I velkomstområdet blev vi mødt af skønne, naturlige og varme nuancer, en summen fra gæster, der arbejdede i de lækre omgivelser, og gæster, som bare var forbi til en god kop kaffe.



MENU – en familiehistorie

Vi er rykket hen på den store trappe, som på en helt naturlig måde nærmest udgør hjertet i indretningen. Om det er de smukke detaljer eller nysgerrigheden på at se mere, der gør, at man føler sig draget, må stå i det uvisse…

En velkomst fra MENU og så blev første oplæg skudt i gang af Joachim Kornbek Hansen – 3. generation.
En historie med rødder helt tilbage til 1978 hvor virksomheden egentlig var en stålfabrik (Norup Stålfabrik). Joachims bedstefar var ansat på stålfabrikken og fik valget om at miste sit arbejde – sit levebrød – eller købe resterne af fabrikken. Bedstefaderen værnede om familien og den tryghed, det skabte at have en fast indkomst. Med et stolt blik og en vis mængde nostalgi fortæller Joachim, at hans bedsteforældre måtte pantsætte et guldur for at finde kapital til at overtage stålfabrikken. Der er ingen tvivl om, at dette er en stolt familiehistorie, og at guldremmen, som stadig er i familiens eje, har skabt rammen om dette eventyr og en masse gode historier for venner og familie – og som nu også er blevet delt med os.

Bedstefaderen, Simon Hansen, var mest af alt en økonomimand og var drevet af at skaffe brød på bordet til familien samt sikre deres fremtid. På daværende tidspunkt havde virksomheden ingen ambitioner om et internationalt eventyr.

Joachims far, Bjarne Hansen, blev 2. generation i den familieejede virksomhed, og med ham blev der for alvor skruet op for visionerne. Med Bjarnes visioner begyndte samarbejdet med eksterne designere – en strategi der er fortsat helt frem til i dag. I starten var det, vi kender som MENU i dag, mest af alt kendt for mindre accessories primært til køkkenet.
MENU; et navn, et brand, en tilfældighed

MENU; et navn, et brand, en tilfældighed

Har du ligesom os undret dig over navnet – og måske endnu mere nu, hvor vi ved, at det hele startede som en stålfabrik og senere hen blev til køkkentilbehør, ja så er det egentlig også mest af alt en tilfældighed.

Tilbage i 1980’erne og 90’erne var designer Bent Falk på ferie i Grækenland. Her fandt han et blikskilt med ordet MENU. Han syntes, det var lidt sjovt og tog det med sig hjem til Danmark. MENU blev allerede dengang en del af historien, men i første omgang som en serie. Da virksomheden ændrede stil og retning, var MENU-navnet ikke helt glemt. MENU klingede godt, og med lidt research fandt man ud af, at det på fransk betyder ”detaljer”. Nu var der ingen tvivl! Det var navnet, som skulle skabe fremtiden.

Imens vi sidder og lytter og ivrigt tager notater, kan man ikke undgå at blive imponeret og forelsket i historien om MENU.

The Audo – nu og fremtiden!

Med The Audo er der tænkt en masse fantastiske tanker, som passer fuldstændigt med den dna, MENU som brand ønsker at have.
Efter en flot fortælling omkring the Audo, er vi blevet sluppet løs og klar til selv at gå på opdagelse. Vi er IMPONEREDE; det er så æstetisk smukt, og man føler sig hjemme. Hver detalje er gennemført, velovervejet og i tråd med resten af indretningen.

Visionen har været, at sløre linjerne mellem arbejdsplads og hjemmet. Joachim forklarede, at de med Connected Spaces ønsker at give os HELE oplevelsen og vise brandet i dets funktion. At gå på oplevelse i MENUs produkter skal være en oplevelse. Allerede på blot en time har de formået at lade os opleve MENU. Kaffen blev serveret i en kande fra MENU, vi drikker af MENU-glas, sidder i en stor, smuk modulsofa fra MENU, og vores øjne drages mod smukke lamper og accessories fra MENU. MENU er i den grad kommet under huden på os – og vi har kun været her en time.

The Audo byder på noget for enhver, uanset hvad dit formål er med at besøge stedet.
Brug for en ekstra lækker overnatning? Så book værelset på hotellet, spis din morgenmad i caféen, gå på opdagelse i butikken, hvor du finder spændende produkter, tag et kig op i biblioteket eller brug det som dagens arbejdsplads – kaffen er god, stemningen og rammerne helt fantastiske. Med en vision om at skabe et ”rum” hvor vi kan være sammen og lade os inspirere, må man bare bøje sig, imponeret, overvældet og betaget – missionen er lykkes.

”Vi vil gøre verden til et bedre sted.”
The Audo er en fleksibel legeplads.

MENU; et designerbrand

Med tre klare og tydelige designværdier er strategien lagt for, hvordan et MENU-produkt skal se ud. En strategi, der for alvor blev grundlagt i 2010, hvor MENU introducerede stilarten Soft Minimalisme: En stil der er varm, blød og hjemlig. Varm i sine farver, nuancer og materialer; blød i sit udtryk; hjemlig på den danske måde – hvor vi måske godt kan snige vores danske ord "hygge" ind. Med Soft Minimalisme ønsker de at skabe designs, der er stringente, men behagelige.

De tre designværdier er beskrevet således:
1. Clean – et strejf at Soft Minimalisme og enkel skønhed
2. Clever – Velovervejede detaljer, funktionelt og innovativt
3. Natural – Neutrale toner, varme farver, moderne, underspillet og naturligt


Og MENU er smukt, det fungerer, og nuancerne er varme – man har lyst til at blive siddende i den store modulsofa, og det kan næsten være svært ikke lige at slænge sig lidt.
En fantastisk oplevelse

En fantastisk oplevelse

Rige på indtryk og oplevelser, er vi klar til at gå til ro på hotelværelset.
MENUs Audo får alle vores anbefalinger.
Er du i København, så slå et smut forbi og nyd en god kop kaffe.

The Audo
Århusgade 130
2150 København K
Telefon: 31 26 30 80

Læs meget mere om, hvad The Audo tilbyder, på deres hjemmeside: theaudo.com!