Frank Kerdil

Filtrer og sorter
Filtrer og sorter 0
Sorter efter: Popularitet
Pris
Anvend
Produkt designer
Type
Brand
Farvegrupper
Materialegrupper
Rum
Antal lyspærer
Diameter (i cm)
Anvend
Fatning
Kapslingsgrad
Inklusiv lyskilde
Wattværdi
Anvend
Højde (i cm)
Anvend
10 produkter
Filter
625,00 kr.
Vejl. pris 849,00 kr.
Vejl. pris -26%
735,00 kr.
Vejl. pris 999,00 kr.
Vejl. pris -26%
1.035,00 kr.
Vejl. pris 1.499,00 kr.
Vejl. pris -31%
660,00 kr.
Vejl. pris 899,00 kr.
Vejl. pris -26%
935,00 kr.
Vejl. pris 1.349,00 kr.
Vejl. pris -30%
1.035,00 kr.
Vejl. pris 1.499,00 kr.
Vejl. pris -31%
1.035,00 kr.
Vejl. pris 1.499,00 kr.
Vejl. pris -31%
830,00 kr.
Vejl. pris 1.199,00 kr.
Vejl. pris -30%
525,00 kr.
Vejl. pris 649,00 kr.
Vejl. pris -19%
1.050,00 kr.
Vejl. pris 1.499,00 kr.
Vejl. pris -30%

Frank Kerdil

Født: 16. december1946.
Kendte værker: Pineapple lampe, Illumin lampe, New Worker pendel samt prisvindende produkt- og grafisk design.
Uddannelse: Grafisk designer.

Frank Kerdil er født i Odense i 1946. Han er uddannet som grafisk designer og var i årene 1984 til 1998 medejer af et reklamebureau, hvor han uden tvivl finpudsede sin æstetiske sans og evner indenfor design – og i 1998 blev kimen lagt til et karrieremæssigt skift, da Kerdil kastede sig over produktdesign.

Han stiftede sig eget firma og begyndte at arbejde med alt fra udvikling og design af idéer til produkter og koncepter – og til tider også foredrag om kreativ tænkning. Det skulle dog imidlertid være én specifik virksomhed, som vi i lampeverden kender Frank Kerdil fra: Nemlig DybergLarsen.

Hos DybergLarsen skabte Kerdil den evigt populære Pineapple lampe. Denne smukke lampe begyndte sin eksistens som pendel, men fås i dag i et hav af varianter. Der findes både pendler, bordlamper, gulvlamper og sågar væglamper. Pineapple gør brug af firkantede plader, der, når de kobles sammen, ligner en ananas – og DybergLarsen og Frank Kerdil har gentænkt den ikoniske form igen og igen, så du i dag kan få ananassen med blade eller sågar på hovedet.

Frank Kerdils designs har altid eksisteret rundt om hans mantra ”Når mere af det samme ikke er nok.” Denne sætning kan koges ned til den simple tese, at der skal være en god grund til at lave et nyt produkt, hvilket kan dække over mindre ændringer såsom funktion, materialevalg, produktionsmetode, brugsområde, form eller lignende.

Sort-hvidt billede af en mand med runde briller og et venligt smil. Han har kort hår og sidder i en afslappet positur foran en neutral baggrund.

Del dine billeder med @lampemesteren

Inspirer og lad dig inspirere, fra det ene unikke hjem til det andet. Tag dine billeder med #yesLampemesteren, så ser du måske dit hjem her!