FAQ

Hvordan bliver min bestilling leveret?
Lampemesteren sender alle varer med GLS du kan enten vælge at få dine lamper leveret i en pakkeshop eller hjemme hos dig selv. Din bestilling bliver normal leveret inden for 1-3 hverdage. Mange gange bliver varerne sendt allerede samme dag, som du bestiller.
Hvilke leveringsmuligheder har jeg?
Lampemesteren sender alle varer med GLS. Alle køb er fragtfrit leveret til GLS for alle køb for over DKK 500,00.
Hvor lang tid tager leveringen?
Leveringstiden hos Lampemesteren er op til max. 8 hverdage, dog kan der ved special lamper godt gå op til 3 uger inden levering.
Kan min bestilling leveres på en anden adresse end faktureringsadressen?
Ja. Du skal blot udfylde en ønsket leveringsadresse under din bestilling.
Kan jeg ændre leveringsadressen?
Via det link du har modtaget fra os med din ordreoversigt har du mulighed for at ændre din leveringsadresse. Er din pakket faktureret er det ikke muligt at ændre leveringsadressen.
Hvad sker der, hvis forsendelsen bortkommer under leveringen?
Hvis du ikke har modtaget din pakke 10 hverdage efter du har modtaget forsendelsesbekræftelsesmailen, skal du kontakte vores kundeservice. De kan kontrollere, hvor pakken er og i visse tilfælde efterlyse pakken.
Skriv en e-mail til info@lampemesteren.dk eller ringe til os på + 45 96 750 477.
Fuldmagt til posten:
Vi har fået din pakke retur, og vil bede dig melde tilbage til os, om du vil have den gensendt eller om ordren skal annulleres.
Du har skrevet en kommentar til posten i et kommentarfelt tiltænkt os. Vi må desværre ikke videregive beskeden til fragtfirmaerne, om hvor pakkerne skal stilles.
Med en fuldmagt til din hjemmelevering kan du derfor sikre, at din ordre når hurtigt og trygt hjem til dig. Få pakken leveret helt til døren med en fuldmagt hos enten GLS eller Postnord.
Lav derfor en aftale med fragtfirmaet om levering af dine pakker, så du kan modtage dem, selv når du ikke er hjemme.
Husk, at når du vælger pakkeshops, kan din foretrukne være fyldt og derfor vil GLS eller Postnord finde en anden, som er max 5 kilometer væk. Særligt omkring Black Friday og jul kan pakkeboksene være fyldte.
Fast fuldmagt hos GLS
Bestiller du hjemmelevering med GLS, så kan du lave en fast fuldmagt lige her: https://gls-group.com/DK/da/fuldmagt/
Modtagerflex hos Postnord
Bestiller du hjemmelevering med Postnord, så kan du lave en Modtagerflex-aftale lige her: https://www.postnord.dk/privat/modtag/fleksibel-levering/
Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?
Har du ikke fået en ordrebekræftelse pr. mail, kan din e-mailadresse være indtastet forkert. Ring eller skriv til kundeservice på info@lampemesteren.dk der hurtigt kan rette din e-mailadresse.
Hvordan handler jeg?
Hvis du har fundet din vare:
- Du lægger varen i din indkøbskurv ved at klikke på "Læg i indkøbskurv". Der kommer nu en rød barre i toppen af siden, hvor der står "Varen er lagt i din indkøbskurv. Gå til indkøbskurven." Tryk på "Gå til indkøbskurv" for at gennemføre købet.
- Her kan du vælge 2 ting: "Til bestilling" eller "Køb mere" Her kan du også indtaste din rabatkode, hvis du har modtaget sådan en.
- Tryk på "Til bestilling" for gennemførelse af købet. Herefter skal du indtaste dine personlige oplysninger og du kan ligeledes logge ind som bruger, hvis du er oprettet. Tryk "Fortsæt".
- Herefter kan du redigere dine oplysninger eller vælge en anden leveringsadresse. Tryk derefter "Fortsæt".
Derefter kommer du til forsendelse, hvor du igen har mulighed for at ændre dine oplysninger og hvor du får valget mellem at din gratis levering vil ske med PostNord eller GLS. Tryk herefter "Fortsæt". - Du kommer nu til betaling, hvor du skal vælge hvilket betalingskort du ønsker at benytte. Du skal ligeledes godkende dit køb, samt vores forretningsbetingelser. Du kan læse om forretningsbetingelserne, ved at trykke på det røde link, lige ovenover afkrydsningsfeltet. Tryk herefter "Godkend".
- Du skal nu indtaste dine kort oplysninger. Tryk herefter "Gennemfør betaling".
Hvis du ikke har fundet din vare:
Du kan søge varer på flere forskellige måder.
I højre side af skærmen er søgefeltet, her kan du skrive dit søgeord.
Du kan søge på en specifik lampe ved f.eks. at skrive ”AJ væglampe”, ”PH pendel” eller lign.
Endvidere kan du i menuen til venstre side søge efter lamper, tryk på pendel, hvis du søger en pendel.
Her vil alle vores pendler vise sig. Bagefter kan du minimere udvalget ved at vælge leverandør.
Når du har fundet den ønskede lampe gennemfører du betalingen som ovenfor fra punkt 1.
Kan jeg bestille via e-mail eller fax?
Nej, det tilbyder vi ikke. Af sikkerhedsmæssige årsager accepterer vi ikke ordrer via e-mail eller fax. Du kan ringe til kundeservice på + 45 96 750 477 for at blive guidet igennem webshoppen og få hjælp til at lægge varer i kurven, men du skal selv gennemføre købet.
Hvordan indtaster jeg en rabatkode?
Indtast koden i feltet til rabatkoder direkte i indkøbskurven og klik på “Anvend”.
Bemærk: Sørg for, at du ikke kopierer mellemrum med, når du indsætter koden, og at du bruger korrekt store og små bogstaver.
Du kan også fjerne koden igen ved at klikke på “X”-knappen ved siden af feltet.
Vigtigt: Kontroller gyldigheden af din rabatkode og betingelserne, f.eks. minimumskøbsbeløb (dvs. værdien af de varer, du faktisk beholder og betaler for), gældende kategorier, undtagne producenter osv.
Hvordan handler jeg?
Sådan gennemfører du en bestilling online:
- Klik på “Læg i kurv”-knappen på produktsiden.
- Du kan åbne din personlige indkøbskurv ved at klikke på kurvikonet øverst til højre.
- Herefter kan du vælge at gennemføre bestillingen via PayPal Express eller den normale betalingsproces.
- Gennemfør din bestilling ved at klikke på “Gå til kassen”-knappen.
- Du vil som regel modtage en ordrebekræftelse inden for få minutter – senest inden for 24 timer.
Kan jeg ændre betalingsmetode senere?
Det er ikke muligt at ændre betalingsmetoden efterfølgende.
Hvor finder jeg min faktura?
Du modtager fakturaen, når ordren er afsendt, sendt til den e-mailadresse, du oplyste ved bestilling.
Hvordan kan jeg betale?
Du kan nemt vælge mellem forskellige betalingsmetoder ved checkout.
Hvornår bliver beløbet trukket fra min konto, hvis jeg har købt en vare?
Hvornår beløbet bliver trukket, afhænger af den valgte betalingsmetode. Hvis du betaler med PayPal, bliver beløbet trukket med det samme. Ved betaling med kreditkort bliver beløbet først trukket ved levering eller senest efter 28 dage.
Hvordan returnerer jeg en vare, jeg ikke er tilfreds med?
Ja, du kan returnere din vare op til 50 dage efter modtagelse og få refunderet varens pris ekskl. fragtomkostninger.
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden at give os besked.
Hvis du har fortrudt købet, står du selv for returfragten.
Hvis varen har mistet værdi, fordi du har brugt den på en anden måde end nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, får du kun en del af købsbeløbet tilbage.
Hvis forbrugeren håndterer varen ud over, hvad der normalt er tilladt i en butik, og varens værdi forringes, har Lampemesteren ret til at fratrække værdiforringelsen i det beløb, der tilbagebetales.
Værdiforringelsen beregnes som forskellen mellem salgsprisen og markedsprisen ved videresalg efter returneringen.
I nogle tilfælde kan varen miste al værdi som følge af brug. I sådanne tilfælde har du ikke krav på refusion.
Emballagen kan også have betydning for værdien.
Hvis du åbner, beskadiger eller mister emballagen, kan det udgøre en værdiforringelse. Hvis emballagen har betydning for varens videresalg, fratrækkes udgiften til ny emballage i returbeløbet.
Hvor mange penge får jeg tilbage ved en refundering?
Hvis du benytter din fortrydelsesret, skal du selv betale for returfragten.
Ved en gyldig reklamation refunderer Lampemesterenhele varens pris, inklusive fragtomkostninger.
Hvis refunderingen sker via bankoverførsel, kan det tage op til 30 dage.
Hvad sker der, hvis lyskilden går i stykker?
Hvis det er en lampe med en almindelig fatning, kan pæren udskiftes. Ved lamper med integrerede LED’er skal hele lampen udskiftes.
Kan jeg bruge flere watt, end der står på fatningen?
Der står angivet en maksimal effekt på fatningen og lampens mærkeplade – denne må ikke overskrides. Hvis du bruger en pære med for høj watt, kan fatningen i værste fald smelte og udgøre en brandfare.
Skal varen samles efter levering?
Det afhænger af produktet. Nogle lamper skal adskilles ved forsendelse på grund af deres størrelse eller transportsikring. Der medfølger altid en samlevejledning med produktet. Den giver information om, hvilke trin der skal følges ved samling, eller om samling overhovedet er nødvendig.
Hvordan kan jeg se, om et produkt følger de nye energimærkningsregler?
Det nye energimærke har været i brug i hele Europa siden 1. marts 2021. For lamper trådte det dog i kraft senere – den 1. september 2021. Indtil 1. marts 2023 var det tilladt at bruge både de gamle og nye mærker samtidigt.
Hvordan konverterer man de gamle energimærker til de nye?
Effektivitetsklassen beregnes nu efter en ny testmetode, så det er svært at sammenligne gamle og nye energiklasser direkte.
For eksempel tæller strømforbruget fra den eksterne strømforsyning nu med i beregningen, hvilket kan få effektiviteten til at fremstå lavere.
Hvad er forskellen på den gamle og den nye energimærkning fra 2023?
De gamle energimærker brugte en skala fra A++ (mest energieffektiv) til E (mindst effektiv), baseret udelukkende på, hvor meget strøm produktet brugte i kilowatt-timer (kWh) pr. 1000 timer.
De nye mærker bruger en skala fra A (mest effektiv) til G (mindst effektiv) og tager udgangspunkt i nye energiklasser, der inkluderer flere faktorer.
De nye mærker viser også mere information om lampen eller lyset: hvor kraftigt lyset er (lumen), lysets farve (farvetemperatur), hvilken sokkel der bruges, og hvor meget energi produktet forbruger.
Der er også en QR-kode på det nye mærke. Du kan scanne den med din telefon og blive sendt til den europæiske produktdatabase for energimærkning (EPREL). Her kan du finde yderligere oplysninger om alle modeller, der sælges i Europa. Producenterne er forpligtet til at registrere deres produkter dér.
De nye mærker gælder for alle elektriske apparater, som tidligere var mærket med det gamle system – som lamper, lys, TV, vaskemaskiner og køleskabe.