FAQ

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL


Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?


Har du ikke fået en ordrebekræftelse pr. mail, kan din e-mailadresse være indtastet forkert. Ring eller skriv til kundeservice på kundeservice@lampemesteren.dk der hurtigt kan rette din e-mailadresse.

Når jeg har købt en vare, hvornår bliver beløbet så trukket på min bankkonto?


Først når varen er afsendt, bliver beløbet trukket fra din bankkonto.

Hvordan bliver min bestilling leveret?


Lampemesteren.dk sender alle varer med GLS eller PostNord. du kan enten vælge at få dine lamper leveret i en pakkeshop eller hjemme hos dig selv. Din bestilling bliver normal leveret inden for 1-3 hverdage. Mange gange bliver varerne sendt allerede samme dag, som du bestiller.

Har Lampemesteren.dk en fysisk butik?


Ja, vi har både butik i Ringkøbing, København og Holstebro.
Du kan læse mere om vores butikker lige her

Hvordan får jeg min vare til reparation?


Skal du reklamere over din vare, bedes du anvende det link du modtog fra os i forbindelse med at du placerede din ordre hos os. Her kan du oprette en reklamation, og vil blive vejledt igennem nogle trin. Når vi modtager din reklamation vil vores kundeservice behandle den og du vil snarest få en tilbagemelding omkring din reklamation.


Hvordan handler jeg?



Hvis du har fundet din vare:


1. Du lægger varen i din indkøbskurv ved at klikke på "Læg i indkøbskurv". Der kommer nu en rød barre i toppen af siden, hvor der står "Varen er lagt i din indkøbskurv. Gå til indkøbskurven." Tryk på "Gå til indkøbskurv" for at gennemføre købet.
2. Her kan du vælge 2 ting: "Til bestilling" eller "Køb mere" Her kan du også indtaste din rabatkode, hvis du har modtaget sådan en.
3. Tryk på "Til bestilling" for gennemførelse af købet. Herefter skal du indtaste dine personlige oplysninger og du kan ligeledes logge ind som bruger, hvis du er oprettet. Tryk "Fortsæt".
4. Herefter kan du redigere dine oplysninger eller vælge en anden leveringsadresse. Tryk derefter "Fortsæt".
Derefter kommer du til forsendelse, hvor du igen har mulighed for at ændre dine oplysninger og hvor du får valget mellem at din gratis levering vil ske med Post Danmark eller GLS. Tryk herefter "Fortsæt".
5. Du kommer nu til betaling, hvor du skal vælge hvilket betalingskort du ønsker at benytte. Du skal ligeledes godkende dit køb, samt vores forretningsbetingelser. Du kan læse om forretningsbetingelserne, ved at trykke på det røde link, lige ovenover afkrydsningsfeltet. Tryk herefter "Godkend".
6. Du skal nu indtaste dine kort oplysninger. Tryk herefter "Gennemfør betaling".

Hvis du ikke har fundet din vare:


Du kan søge varer på flere forskellige måder.

I højre side af skærmen er søgefeltet, her kan du skrive dit søgeord.
Du kan søge på en specifik lampe ved f.eks. at skrive ”AJ væglampe”, ”PH pendel” eller lign.
Endvidere kan du i menuen til venstre side søge efter lamper, tryk på pendel, hvis du søger en pendel.
Her vil alle vores pendler vise sig. Bagefter kan du minimere udvalget ved at vælge leverandør.

Når du har fundet den ønskede lampe gennemfører du betalingen som ovenfor fra punkt 1.


Hvordan indsætter jeg en rabatkode?



1. Læg dine varer i indkøbskurven

2. Gå til indkøbskurven

3. I step 1 vil du finde stedet, hvor du kan indtaste din rabatkode/gavekort

4. Tryk på "Opdater" for at rabatkoden slår igennem

Du kan se, hvordan man gør i nedenstående video





Varesøgning:



Hvordan finder jeg frem til en bestemt vare?


Du kan søge varer på flere forskellige måder. Du kan søge efter et bestemt mærke eller varekategori, ved at indtaste søgeord i søgefeltet oppe i højre side, eller bruge links til varekategorier i venstre side af skærmen.

Hvordan kan jeg vælge en vare efter mit behov?


I højre side af skærmen er søgefeltet, her kan du skrive dit søgeord. Det kan f.eks. være ”AJ væglampe”, ”PH pendel” eller lign.
Endvidere kan du i menuen til venstre side søge efter lamper, tryk på pendel, hvis du søger en pendel. Her vil alle vores pendler vise sig.  Bagefter kan du minimere udvalget ved at vælge leverandør.


Bestilling og betaling:



Hvordan kan jeg bestille varer?


Se "Hvordan bestiller jeg" eller ring eller skriv til Lampemesteren.dk kundeservice på 96 750 477 eller info@lampemesteren.dk.
Så bliver du guidet rundt i web-shoppen.

Hvordan kan jeg betale?


Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, VISA, Mastercard, Apple Pay, Google Pay, PayPal. Du kan se samtlige omkostninger i trinnet før, du godkender din ordre.

Kan jeg betale efter, at jeg har fået varerne til døren?


Nej. Du skal angive betalingskortinformation for at afslutte dit køb i Lampemesteren.dk’s web-shop. Vi trækker dog først beløbet fra din bankkonto ved afsendelse af varerne fra vores lager.

Kan jeg bestille pr. mail eller pr. fax?


Nej. Af sikkerhedsårsager accepterer vi ikke bestillinger på mail eller fax. Du kan ringe til kundeservice på 96 750 477, hvor du kan blive guidet rundt i web-shoppen og kan få hjælp til at lægge varer i indkøbskurven, men du skal aktivt deltage i købeprocessen.

Er det sikkert at betale online med betalingskort?


Lampemesteren.dk anvender et meget sikkert betalingssystem: DIBS Betalingerne går gennem DIBS via PBS. Dine betalingkortoplysninger er beskyttet og krypteret, når de sendes til behandling ved DIBS. Det betyder i praksis, at al indtastning af betalingskortoplysninger sker via DIBS. Lampemesteren.dk får derfor ikke kendskab til det, du indtaster, men får besked om transaktionen er godkendt eller ej.

Bliver mine penge hævet umiddelbart efter, at jeg har bestilt?


Vi trækker først beløbet fra din bankkonto ved afsendelse af varerne fra vores lager.


Forsendelse og levering:



Hvilke leveringsmuligheder har jeg?


Lampemesteren.dk sender alle varer med PostNord eller GLS. Alle køb er fragtfrit leveret til GLS pakkeshop for alle køb for over DKK 500,00.

Fuldmagt til posten:


Vi har fået din pakke retur, og vil bede dig melde tilbage til os, om du vil have den gensendt eller om ordren skal annulleres.

Du har skrevet en kommentar til posten i et kommentarfelt tiltænkt os. Vi må desværre ikke videregive beskeden til fragtfirmaerne, om hvor pakkerne skal stilles.

Med en fuldmagt til din hjemmelevering kan du derfor sikre, at din ordre når hurtigt og trygt hjem til dig. Få pakken leveret helt til døren med en fuldmagt hos enten GLS eller Postnord.

Lav derfor en aftale med fragtfirmaet om levering af dine pakker, så du kan modtage dem, selv når du ikke er hjemme.

Husk, at når du vælger pakkeshops, kan din foretrukne være fyldt og derfor vil GLS eller Postnord finde en anden, som er max 5 kilometer væk. Særligt omkring Black Friday og jul kan pakkeboksene være fyldte.

Fast fuldmagt hos GLS
Bestiller du hjemmelevering med GLS, så kan du lave en fast fuldmagt lige her

Modtagerflex hos Postnord
Bestiller du hjemmelevering med Postnord, så kan du lave en Modtagerflex-aftale lige her


Hvor lang tid tager leveringen?


Leveringstiden hos Lampemesteren.dk er op til max. 8 hverdage, dog kan der ved special lamper godt gå op til 3 uger inden levering.

Kan min bestilling leveres på en anden adresse end faktureringsadressen?


Ja. Du skal blot udfylde en ønsket leveringsadresse under din bestilling.

Kan jeg ændre leveringsadressen?


Via det link du har modtaget fra os med din ordreoversigt har du mulighed for at ændre din leveringsadresse. Er din pakket faktureret er det ikke muligt at ændre leveringsadressen.

Hvad sker der, hvis forsendelsen bortkommer under leveringen?


Hvis du ikke har modtaget din pakke 10 hverdage efter du har modtaget forsendelsesbekræftelsesmailen, skal du kontakte vores kundeservice. De kan kontrollere, hvor pakken er og i visse tilfælde efterlyse pakken.
Skriv en e-mail til kundeservice@lampemesteren.dk eller ringe til os på 96 750 477.

Hvilket dokument har jeg som bekræftelse på bestilling?


Når du har godkendt din ordre, får du automatisk en ordrebekræftelse på din mail. I ordrebekræftelsen står der, hvilke varer du har bestilt og betalt for. Gem eller udskriv din ordrebekræftelse, da den samtidig gælder som garantibevis


Returnering og fortrydelse:



Hvad hvis emballagen er beskadiget, når jeg modtager varen?


Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere dem for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget, eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet eller helt nægte at modtage varen og lade chaufføren tage den med igen.

Se mere om returnering af defekte varer her

Hvordan reklamerer jeg?


Lampemesteren.dk giver dig 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Hvilket beløb får jeg tilbagebetalt ved returnering?


Du betaler selv fragten ved fortrydelse.
Ved reklamation tilbagebetaler Lampemesteren.dk varens pris inkl. fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Ved en elektronisk banktilbageførelse kan der gå op til 30 dage.

Læs mere om refundering her

Kan jeg tilbagesende en vare, jeg ikke er tilfreds med?


Ja, du kan sende din vare retur i op til 100 dage efter modtagelsen og få returneret varens pris ekskl. fragtomkostninger.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Har du fortrudt købet, betaler du selv for returneringen.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Håndterer forbrugeren varen, udover hvad der normalt er tilladt i en forretning og varens værdi er forringet, har lampemesteren.dk ret til at fratrække denne forringelse fra returbeløbet. Værdiforringelsen beregnes som forskellen mellem varens salgspris og varens markedspris ved salg efter tilbageleveringen.

I visse tilfælde har varer, på baggrund af brugen, ikke længere nogen værdi. Du har i disse tilfælde ikke krav på at få købesummen retur.

Emballagen kan spille en rolle for værdiforringelsen
Åbner, beskadiger eller mister du emballagen, kan der være tale om en værdiforringelse. Har emballagen betydning for varens værdi ved gensalg, må prisen for ny emballage fratrækkes.



Se mere om returnering af varer her


Online Pris hos Lampemesteren:



Online Pris hos Lampemesteren betyder at prisen ikke er den vejledende udsalgspris fra leverandøren. Et produkt med banneret Online Pris, kan ikke kombineres med andre rabatter, rabatkoder eller fordelskort.


Energimærkning anno 2023:



Hvad er forskellen på den gamle og nye 2023 energimærkning?


De gamle mærkninger brugte en skala fra A++ (mest effektiv) til E (mindst effektiv), som var baseret på produktets energiforbrug i kWh pr. 1000 timer. De nye mærkninger bruger en skala fra A (mest effektiv) til G (mindst effektiv), som er baseret på produktets energieffektivitet i lumen pr. watt2. Lumen er et mål for lysstrømmen, dvs. hvor meget lys produktet udsender. Watt er et mål for effekten, dvs. hvor meget energi produktet bruger.

De nye mærkninger giver også mere information om produktets lysstrøm, farvetemperatur, fatningstype og energiforbrug. Farvetemperatur er et mål for lyskildens farve, som kan være varm (rødlig), neutral (hvid) eller kold (blålig). Fatningstype er den del af produktet, som passer ind i lampen eller armaturet.

De nye mærkninger har en QR-kode, som du kan scanne med din smartphone for at få adgang til den europæiske produktregistrering for energimærkning (EPREL), hvor du kan finde detaljerede oplysninger om alle modeller på det europæiske marked.

De nye mærkninger gælder for alle lyskilder, såsom pærer eller LED-moduler/lamper, samt for styreenheder, som er nødvendige for at tilslutte lyskilder til elnettet. De gamle mærkninger gælder kun for pærer og LED-lamper.

Hvordan du konverterer de gamle energimærkninger til de nye?


Det er ikke så let at konvertere de gamle energimærkninger til de nye, fordi de bruger forskellige måleenheder og skalaer, men for at konvertere de gamle energimærkninger til de nye, skal du kende produktets lysstrøm og effekt. Du kan finde disse oplysninger på produktets emballage, på den gamle energimærke eller på EPREL. Du skal også kende den nye energieffektivitetsklasse for produktets lysstrøm, som du kan finde på den nye energimærke eller på denne tabel.

•Når du har produktets lysstrøm og effekt, kan du beregne produktets energieffektivitet i lumen pr. watt ved at dividere lysstrømmen med effekten. For eksempel, hvis et produkt har en lysstrøm på 800 lumen og en effekt på 10 watt, er dets energieffektivitet 800/10 = 80 lumen pr. watt.

•Du kan så sammenligne produktets energieffektivitet med den nye energieffektivitetsklasse for produktets lysstrøm. For eksempel, hvis et produkt har en lysstrøm på 800 lumen, skal det have en energieffektivitet på mindst 210 lumen pr. watt for at være i klasse A, mellem 120 og 210 lumen pr. watt for at være i klasse B, osv.

•På den måde kan du finde ud af, hvilken ny energimærke et produkt ville have, hvis du kun kender den gamle. Men du skal være opmærksom på, at de nye energimærkninger også giver andre oplysninger om produktets egenskaber, såsom farvetemperatur, fatningstype og støjniveau, som du ikke kan finde på de gamle energimærkninger.

Hvordan kan jeg finde ud af, om et produkt overholder de nye energimærkningsregler?


For at finde ud af, om et produkt overholder de nye energimærkningsregler, skal du gøre følgende:

•Kontrollere, om produktet har en ny energimærke, som viser energieffektivitetsklassen fra A til G, samt andre oplysninger om produktets egenskaber.

•Scanne QR-koden på energimærket med din smartphone for at få adgang til den europæiske produktregistrering for energimærkning (EPREL), hvor du kan finde detaljerede oplysninger om produktets energiforbrug, lysstrøm, farvetemperatur, fatningstype og støjniveau.

•Sammenlign produktets energieffektivitet i lumen pr. watt med den nye energieffektivitetsklasse for produktets lysstrøm. Lumen er et mål for lysstrømmen, dvs. hvor meget lys produktet udsender. Watt er et mål for effekten, dvs. hvor meget energi produktet bruger.

•Vær opmærksom på, at de nye energimærkningsregler gælder for alle lyskilder, såsom pærer eller LED-moduler/lamper, samt for styreenheder, som er nødvendige for at tilslutte lyskilder til elnettet. De gamle energimærkningsregler gælder kun for pærer og LED-lamper.