FAQ

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL


Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?


Har du ikke fået en ordrebekræftelse pr. mail, kan din e-mailadresse være indtastet forkert. Ring eller skriv til kundeservice på kundeservice@lampemesteren.dk der hurtigt kan rette din e-mailadresse.

Når jeg har købt en vare, hvornår bliver beløbet så trukket på min bankkonto?


Først når varen er afsendt, bliver beløbet trukket fra din bankkonto.

Hvordan bliver min bestilling leveret?


Lampemesteren.dk sender alle varer med GLS eller PostDanmark. du kan enten vælge at få dine lamper leveret i en pakkeshop eller hjemme hos dig selv. Din bestilling bliver leveret inden for 8 hverdage. Mange gange bliver varerne sendt allerede samme dag, som du bestiller.

Har Lampemesteren.dk en fysisk butik?


Ja, vi har både butik i Ringkøbing, København og Holstebro.
Du kan læse mere om vores butikker lige her

Hvordan får jeg min vare til reparation?


Skal du reklamere over din vare, bedes du anvende det link du modtog fra os i forbindelse med at du placerede din ordre hos os. Her kan du oprette en reklamation, og vil blive vejledt igennem nogle trin. Når vi modtager din reklamation vil vores kundeservice behandle den og du vil snarest få en tilbagemelding omkring din reklamation.


Hvordan handler jeg?



Hvis du har fundet din vare:


1. Du lægger varen i din indkøbskurv ved at klikke på "Læg i indkøbskurv". Der kommer nu en rød barre i toppen af siden, hvor der står "Varen er lagt i din indkøbskurv. Gå til indkøbskurven." Tryk på "Gå til indkøbskurv" for at gennemføre købet.
2. Her kan du vælge 2 ting: "Til bestilling" eller "Køb mere" Her kan du også indtaste din rabatkode, hvis du har modtaget sådan en.
3. Tryk på "Til bestilling" for gennemførelse af købet. Herefter skal du indtaste dine personlige oplysninger og du kan ligeledes logge ind som bruger, hvis du er oprettet. Tryk "Fortsæt".
4. Herefter kan du redigere dine oplysninger eller vælge en anden leveringsadresse. Tryk derefter "Fortsæt".
Derefter kommer du til forsendelse, hvor du igen har mulighed for at ændre dine oplysninger og hvor du får valget mellem at din gratis levering vil ske med Post Danmark eller GLS. Tryk herefter "Fortsæt".
5. Du kommer nu til betaling, hvor du skal vælge hvilket betalingskort du ønsker at benytte. Du skal ligeledes godkende dit køb, samt vores forretningsbetingelser. Du kan læse om forretningsbetingelserne, ved at trykke på det røde link, lige ovenover afkrydsningsfeltet. Tryk herefter "Godkend".
6. Du skal nu indtaste dine kort oplysninger. Tryk herefter "Gennemfør betaling".

Hvis du ikke har fundet din vare:


Du kan søge varer på flere forskellige måder.

I højre side af skærmen er søgefeltet, her kan du skrive dit søgeord.
Du kan søge på en specifik lampe ved f.eks. at skrive ”AJ væglampe”, ”PH pendel” eller lign.
Endvidere kan du i menuen til venstre side søge efter lamper, tryk på pendel, hvis du søger en pendel.
Her vil alle vores pendler vise sig. Bagefter kan du minimere udvalget ved at vælge leverandør.

Når du har fundet den ønskede lampe gennemfører du betalingen som ovenfor fra punkt 1.


Hvordan indsætter jeg en rabatkode?



1. Læg dine varer i indkøbskurven

2. Gå til indkøbskurven

3. I step 1 vil du finde stedet, hvor du kan indtaste din rabatkode/gavekort

4. Tryk på "Opdater" for at rabatkoden slår igennem

Du kan se, hvordan man gør i nedenstående video





Varesøgning:



Hvordan finder jeg frem til en bestemt vare?


Du kan søge varer på flere forskellige måder. Du kan søge efter et bestemt mærke eller varekategori, ved at indtaste søgeord i søgefeltet oppe i højre side, eller bruge links til varekategorier i venstre side af skærmen.

Hvordan kan jeg vælge en vare efter mit behov?


I højre side af skærmen er søgefeltet, her kan du skrive dit søgeord. Det kan f.eks. være ”AJ væglampe”, ”PH pendel” eller lign.
Endvidere kan du i menuen til venstre side søge efter lamper, tryk på pendel, hvis du søger en pendel. Her vil alle vores pendler vise sig.  Bagefter kan du minimere udvalget ved at vælge leverandør.


Bestilling og betaling:



Hvordan kan jeg bestille varer?


Se "Hvordan bestiller jeg" eller ring eller skriv til Lampemesteren.dk kundeservice på 96 750 477 eller info@lampemesteren.dk.
Så bliver du guidet rundt i web-shoppen.

Hvordan kan jeg betale?


Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, eDankort, VISA Electron, JCB cards American Express. Du kan se samtlige omkostninger i trinnet før, du godkender din ordre.

Kan jeg betale efter, at jeg har fået varerne til døren?


Nej. Du skal angive betalingskortinformation for at afslutte dit køb i Lampemesteren.dk’s web-shop. Vi trækker dog først beløbet fra din bankkonto ved afsendelse af varerne fra vores lager.

Kan jeg bestille pr. mail eller pr. fax?


Nej. Af sikkerhedsårsager accepterer vi ikke bestillinger på mail eller fax. Du kan ringe til kundeservice på 96 750 477, hvor du kan blive guidet rundt i web-shoppen og kan få hjælp til at lægge varer i indkøbskurven, men du skal aktivt deltage i købeprocessen.

Er det sikkert at betale online med betalingskort?


Lampemesteren.dk anvender et meget sikkert betalingssystem: DIBS Betalingerne går gennem DIBS via PBS. Dine betalingkortoplysninger er beskyttet og krypteret, når de sendes til behandling ved DIBS. Det betyder i praksis, at al indtastning af betalingskortoplysninger sker via DIBS. Lampemesteren.dk får derfor ikke kendskab til det, du indtaster, men får besked om transaktionen er godkendt eller ej.

Bliver mine penge hævet umiddelbart efter, at jeg har bestilt?


Vi trækker først beløbet fra din bankkonto ved afsendelse af varerne fra vores lager.


Forsendelse og levering:



Hvilke leveringsmuligheder har jeg?


Lampemesteren.dk sender alle varer med PostNord eller GLS. Alle køb er fragtfrit leveret for alle køb for over DKK 500,00.

Fuldmagt til posten:


Vi har fået din pakke retur, og vil bede dig melde tilbage til os, om du vil have den gensendt eller om ordren skal annulleres.

Du har skrevet en kommentar til posten i et kommentarfelt tiltænkt os. Vi må desværre ikke videregive beskeden til fragtfirmaerne, om hvor pakkerne skal stilles.

Med en fuldmagt til din hjemmelevering kan du derfor sikre, at din ordre når hurtigt og trygt hjem til dig. Få pakken leveret helt til døren med en fuldmagt hos enten GLS eller Postnord.

Lav derfor en aftale med fragtfirmaet om levering af dine pakker, så du kan modtage dem, selv når du ikke er hjemme.

Husk, at når du vælger pakkeshops, kan din foretrukne være fyldt og derfor vil GLS eller Postnord finde en anden, som er max 5 kilometer væk. Særligt omkring Black Friday og jul kan pakkeboksene være fyldte.

Fast fuldmagt hos GLS
Bestiller du hjemmelevering med GLS, så kan du lave en fast fuldmagt lige her

Modtagerflex hos Postnord
Bestiller du hjemmelevering med Postnord, så kan du lave en Modtagerflex-aftale lige her


Hvor lang tid tager leveringen?


Leveringstiden hos Lampemesteren.dk er op til max. 8 hverdage, dog kan der ved special lamper godt gå op til 3 uger inden levering.

Kan min bestilling leveres på en anden adresse end faktureringsadressen?


Ja. Du skal blot udfylde en ønsket leveringsadresse under din bestilling.

Kan jeg ændre leveringsadressen?


Via det link du har modtaget fra os med din ordreoversigt har du mulighed for at ændre din leveringsadresse. Er din pakket faktureret er det ikke muligt at ændre leveringsadressen.

Hvad sker der, hvis forsendelsen bortkommer under leveringen?


Lampemesteren.dk efterlyser forsendelsen i samarbejde med GLS eller PostNord. Denne efterlysning tager 3 til 5 hverdage og hvis pakken ikke dukker op til den tid, vil din bestilling blive ekspederet påny.

Hvilket dokument har jeg som bekræftelse på bestilling?


Når du har godkendt din ordre, får du automatisk en ordrebekræftelse på din mail. I ordrebekræftelsen står der, hvilke varer du har bestilt og betalt for. Gem eller udskriv din ordrebekræftelse, da den samtidig gælder som garantibevis


Returnering og fortrydelse:



Hvad hvis emballagen er beskadiget, når jeg modtager varen?


Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere dem for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget, eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet eller helt nægte at modtage varen og lade chaufføren tage den med igen.

Se mere om returnering af defekte varer her

Hvordan reklamerer jeg?


Lampemesteren.dk giver dig 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Hvilket beløb får jeg tilbagebetalt ved returnering?


Du betaler selv fragten ved fortrydelse.
Ved reklamation tilbagebetaler Lampemesteren.dk varens pris inkl. fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Ved en elektronisk banktilbageførelse kan der gå op til 30 dage.

Læs mere om refundering her

Kan jeg tilbagesende en vare, jeg ikke er tilfreds med?


Ja, du kan sende din vare retur i op til 100 dage efter modtagelsen og få returneret varens pris ekskl. fragtomkostninger.
Har du fortrudt købet, betaler du selv for returneringen.

Har varen været monteret eller vises der på anden måde tegn på slid, brug og/eller skader forbeholder vi os retten til at afvise at tage den retur.

Se mere om returnering af varer her


Online Pris hos Lampemesteren:



Online Pris hos Lampemesteren betyder at prisen ikke er den vejledende udsalgspris fra leverandøren. Et produkt med banneret Online Pris, kan ikke kombineres med andre rabatter, rabatkoder eller fordelskort.